Κίνησα και εγώ, σαν εφτά χιλιάδες άλλους να ανέβω το λόφο για το θέατρο Γής.. Όχι ότι καιγόμουνα, αλλά, να, τόσα χρόνια τον ακούω, κούτρα πρόσκληση είχα, να μην δω το σόου ;
Ζάν Μισέλ Ζάρ.. Γεννημένος το 1948, έγινε γνωστός με τον δίσκο του Oxygene του 1976, παντρεύτηκε, χώρισε, ξαναπαντρεύτηκε την Σάρλοτ Ράμπλιν (και τον ζηλεύω για αυτό), χώρισε και πάει λέγοντας… Γιός του Μωρίς Ζάρ, Γαλέου συνθέτη, κυρίως κινηματογραφικής μουσικής..
Ο Ζάν Μισέλ Ζάρ θεωρείται ο πατριάρχης της πόπ ηλεκτρονικής μουσικής. Κοινώς “μπλιμπλίκια” που λέμε και εμείς οι παλιο-ροκάδες.. Έχει επαναλάβει τον εαυτό του μέχρι αηδίας, είναι και εξέχον μέλος της Ουνέσκο (όλοι οι διασημο-μαιντανοί είναι), έχει παίξει σε διάφορα μέρη, όπως στο Πεκίνο (η ηχογράφηση του αυτή ειναι απο τις πιο διάσημες), στις Πυραμίδες, στο Κρεμλίνο και γω δεν ξέρω που αλλού..
Τώρα, πως βρέθηκε στο Νταμάρι, κανείς δεν ξέρει.. Ίσως αυξήθηκε το όριο συνταξιοδότησης στη Γαλλία και ήρθε για τα τελευταία ένσημα. Ίσως στα τελευταία αυτής της χώρας αποφάσισαν οι μέντορες μας να δούμε και αυτόν..
Μιλάμε για οικονομική κρίση.. 7.000 άτομα έδωσαν από 50-55 ευρώ για να τον δούν, χώρια που ΚΑΙ το VIP ήταν τίγκα (οι VIP πλέρωσαν 120 ευρά έκαστος). Που σκατά τα βρήκαν ;
Είμαι αρνητικός γιατί ειμαι εναντίον του “instrumental” πλήν ελαχίστων εξαιρέσεων. Θεωρώ το στίχο και την ερμηνεία του/της αοιδού αναπόσπαστο κομμάτι της μουσικής μου απόλαυσης. Επίσης θεωρώ τους οπαδούς των φαινομένων Ζαν Μισέλ Ζάρ εντελώς ξενέρωτους και ρηχούς. Ακόμα και ο δικός μας Κωνσταντίνος Β μου φαίνεται πιο ενδιαφέρων στα ορχηστρικά του..
Άλλο σε έναν δίσκο να έχεις 1-2 instrumentals στα πλαίσια ενός concept, και άλλο να βγάζεις επί 35 χρόνια δίσκους με μουσική κατάλληλη για το λίχνισμα του σταριού, ή για καταδύσεις στην θάλασσα των Σαργασσών. Φτάνει πιά..
Επειδή θα σπεύσουν διάφοροι, επίσης ξενέρωτο θεωρώ το Χαμόγελο της Τζοκόντας, παρά το ότι λατρεύω τον Χατζηδάκι.. Εκτός αυτού, αν θέλω να ακούσω κάτι ορχηστρικό, ακούω κλασσική μουσική (Bach, μόνον Bach (με την παλάμη ανοιχτή στο κούτελο))
Αν δεν ήταν κούτρα και αν η συνοδός μου δεν έδειχνε 2% ενδιαφέρον, ούτε που θα πήγαινα… Τα laser (Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation) εντυπωσιακά, αλλά δεν έφτασαν…
Την επόμενη φορά, θα παρακάμψω..
Ζαν Μισέλ Ζάρ.. για πρεζάκι καλά είναι..
ΔΕΝ ΠΑΣ ΚΑΛΑ…..
Καταλαβαίνω ότι εκφράζεις προσωπική άποψη, αλλά μη τα ξεφτυλίζουμε όλα!!
Για μερικούς ανθρώπους τα σχόλια είναι περιττά. Πόσο μάλλον τα ειρωνικά σχόλια περί “πρεζάκια”.
Λίγη ντροπή!!
Δεν ήμουν εχθές στη συναυλία, αλλά την είδα στο Παρίσι τον Μάρτιο, πριν ανακοινωθεί καν ότι θα έρθει Ελλάδα, καθότι fan. Εκεί, αν και ο χώρος (Bercy) είναι κομμένος και ραμμένος για τέτοιες συναυλίες, ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΗΚΑ ΠΛΗΡΩΣ και θεώρησα πολύ πεταμένα λεφτά τα 100Ε που έδωσα για καλή θέση – τουλάχιστον μετά έπνιξα τον πόνο μου στο Au Trappiste 🙂
Απο laser show επιεικώς μάπα, και πραγματικά απορώ με όλα τα θετικά σχόλια που βλέπω στο youtube στα video που ανέβηκαν σήμερα από Σαλόνικα. Μάλλον όσοι εντυπωσιάστηκαν και το θεώρησαν εμπειρία ζωής δεν έχουν δει τα προηγούμενα show του Jarre. Συμφωνώ απόλυτα ότι ο άνθρωπος κολλάει τα τελευταία του ένσημα με αυτή τη περιοδεία, όσα και αν ακούσεις για αυτήν την κριτική σου από άλλους.
agori mou eisai trelos foukaras kai distyxos exoume eleftheria logou kai epitrepetai se kati vlakeies san aftes pou grafeis na diadidontai. stin teliki afou den exeis idea apo mousiki giati asxoleisa kai kaneis kai kritikes tou kolou? gia na mas eknevrizeis?
o jean michel jarre egine gnwstos pagkosmios epeidh mporouse kai evgaze hxous apo prwtogona synthesizers kai eixe thn empneysh na ftiaxnei thn analogh mousikh! htan prwtoporos sto eidos tou! den egine gnwstos gia tis melwdies toy oute gia thn deksiotexnia sta plhktra! oloi h mageia gia ekeinh thn epoxh htan to akousma prwtognoron hxwn se futuristikes melwdies! o jarre htan kallitexniko fainomeno ths epoxhs!
Να μην σε κουράσω! Τη νοοτροπία τη ξέρω από τότε που υπάρχουν “φανατικοί” και καλά ροκάδες παλιάς κοπής. Δεν μετανοιώνω που σε εποχές που ούτε κάν είχε επινοηθεί ο όρος “electronica” και όλα τα παράγωγά του, κοιμόμουν με τις “κασέτες” του Jarre στο μαξιλάρι, έχοντας στο κεφάλι μου όλο το Oxygene και το Equinoxe μαζί. O Jarre ροκά μου δεν έκανε μουσική, έκανε καλλιτεχνική επανάσταση: Οι άλγεβρες, οι βιολογίες, οι αστρονομίες οι πληροφορικές οι πλεον τολμηρές αναζητήσεις του ανθρώπινου είδους ήταν εκεί μέσα στα “μπλιμπλίκια” σου που ευτυχώς δε συνέλαβες ποτέ και δε χρειάζεται.
Το 4.000 μ.χ Ο Jarre θα διδάσκεται στα κονσερβατόρια κάποιας αποικίας του Άρη ενώ οι αρχαιολόγοι στη Γή θα ξεθάβουν ξεχαρβαλωμένες stratocaster πλάι σε αρχαίους
σκελετούς και σύριγγες της πρέζας. Όσο για τα laser, στον καιρό τους ήταν τόσο
πρωτοποριακά όσο η νανοτεχνολογία σήμερα και οι κβαντικοί υπολογιστές αύριο. Αλλά
στη χώρα του μπουζουκονταλκά δεν υπήρξαν ποτέ συμπαντικά οράματα όπως δεν πήρξε τεχνολογία, επιστήμη, κράτος και αύριο: μόνο το βόλεμα του δημοσίου οι μίζες και τα ούζα. Αντε και καμιά βότκα για τους ροκάδες..
Jean Michel, merci διότι με ενέπνευσες, merci γιατί βυθίστηκα στη μόνη πρέζα, εκείνη
των ήχων σου. Κάποτε ονειρευόμουν να “οπτικοποιήσω” τη μουσική σου, με πρόλαβε
άλλος. Ήταν το daydreaming μου υπό τους ήχους του Oxygene..Στην κηδεία μου θάθελα να παίξουν το Rendez-Vous αλλά είμαι πολύ ασήμαντος για να το αξίζω.
Και αν πάλι δεν είχα τα χρήματα για το εισητήριο σε καιρό κρίσης , δε θα στηνόμουνα
στο λόφο σαν έλληνας τζαμπατζής (της Ευρώπης).
Θα προτιμούσα να κλέψω τα ορφανά….
MAPA ! TO KARPOUZI MAPA!!!!!!!!! PRWTOPOROS TOU KWLOU! kai osoi ton thewroune prwtoporo einai anideoi pou anikoun se mia maza pou otan tous trofodotoun ton egkefalo oti kai kala kapoios einai “kalos” akolouthoune tyfla xwris aisthitiko kritirio. exallou, oso kai an fainetai paraxeno gia merikous-merikous, akomi kai i mousiki xreiazetai aisthitiko kritirio..ton ekanan oi pyramides kallitexni kai kati trexei sta gyftika..ai apo dw..
“Επίσης θεωρώ τους οπαδούς των φαινομένων Ζαν Μισέλ Ζάρ εντελώς ξενέρωτους και ρηχούς”. Στη μουσική, περί ορέξεως…. αυτό σημαίνει οτι ο καθένας έχει το δικαίωμα να ακούει ότι θέλει και ΚΑΝΕΝΑΣ δεν εχει δικαίωμα να κρίνει κάποιους από αυτά που ακούν. Συνεπώς εγώ που δε ξέρω τι μουσική ακούτε κύριε, δε θα σας χαρακτηρίσω από αυτή, σε αντίθεση με σας. Άλλο κριτική συναυλίας και άλλο προσβολή της προσωπικότητας των φαν ενός καλιτέχνη.
“Ακόμα και ο δικός μας Κωνσταντίνος Β μου φαίνεται πιο ενδιαφέρων στα ορχηστρικά του”..Αν δεν ήταν ο Jarre κύριε κάποτε, ο συμπαθέστατος και ταλαντούχος Κωσταντίνος Β, δε θα είχε ποτέ την ευκαιρία να δείξει το τελέντο του σήμερα.
“ΚΑΙ το VIP ήταν τίγκα (οι VIP πλέρωσαν 120 ευρά έκαστος)”… προς τι αυτά τα ψέματα? τυφλοί εμείς που είμασταν εκεί? Τα VIP ήταν κατα 3/4 άδεια και τα 55 ευρώ ξεχείλιζαν από τον κόσμο. Γιατί αυτά τα ψέματα? γιατί?
“Ζαν Μισέλ Ζάρ.. για πρεζάκι καλά είναι..”…. τι να σας πω….επειδή το είχε πει ο Πανούσης δηλαδη?… τι να κάνουμε όμως…Δε φτέτε εσείς..Αυτά έχει η κακή εφαρμογή της δημοκρατίας. Βγαίνει ο καθένας και λέει ότι θέλει για τον οποιονδήποτε χωρίς κόστος.
@mitsi: “kai osoi ton thewroune prwtoporo einai anideoi pou anikoun se mia maza pou otan tous trofodotoun ton egkefalo oti kai kala kapoios einai «kalos» akolouthoune tyfla xwris aisthitiko kritirio.” Ευχαριστώ πολύ κοπελιά/φίλε (δε ξέρω τι είσαι) ότι ηλικία και να είσαι, στο μυαλό και στη συμπεριφορά είσαι 15 χρονων κακομαθημένο που προσβάλεις όλους όσους τον θεωρούμε πρωτοπόρο.
@th… αποδέχομαι την απογοητευση σου για τη συναυλία που πήγες όπως και σέβομαι τη γνώμη σου. Απορώ όμως που δεν αντέδρασες σε ένα τέτοιο προσβλητικό κείμενοόχι μόνο για αυτόν που είσαι φαν, αλλά για εσένα τον/την ίδιο/ίδια.
Γνώμη για τη συναυλία έχω και μου άρεσε πολύ. Αλλά …Όποιος και να την έκρινε διαφορετικά δε θα με πείραζε. Είπαμε… περι μουσικής… κολοκυθόπιτα. Αυτό που με εκνευρίζει είναι η πολτοποίηση και η “τσάμπα” προσβλητική στάση προς την προσωπικότητα ανθρώπων-φαν.
Δεν ειμαι επισκεπτης του μπλογκ τουτου. Επεσε στην αντιληψη ομως φιλου και μου το μετεφερε. Αληθεια για να ξερεις τι ειναι το πρεζακι μαλλον τραβας και συ που και που την πρεζα σου. Εγω δεν ξερω πως ειναι, αν και μου φανηκε σαν φυσιολογικος ανθρωπος. Τα Vip ηταν μονο λιγες θεσεις γεματες, οι κουτρα προσκλησεις δηλαδη, και το απαραιτητο show off μετα την συναυλια και τα νταβαντζιλικια ενος ραδιοσταθμου….που εχει μαλλον νταβαντζιλικωσει τον χωρο γενικοτερα . Θυμαμαι απο James περισυ.
Aπαντω γιατι διαβασα για τους οπαδους του Jarre. Δεν εχει αναγκη απο δαυτους. Δεν υπαρχουν. Οπαδους χρειαζονται μονο μικροι για να επιβιωσουν. Οπως ας πουμε 1-2 ακροατες για να πει κανεις οτι κανει ραδιοφωνο και ακουγεται. Τωρα απο μουσικη … αυτο ειναι γουστο του καθενος. Εσυ οταν ερθουν τιποτα πραγματικοι μουσικοι που σου αρεσουν δηλαδη ….ε πληρωσε 120 € για τους δειξεις την εκτιμηση σου και οχι κουτρα!
Ο “τζώνυ μπόι” έβγαλε 3-4 ωραία πραγματάκια ο μπαγασάκος πριν από κάποιους χρόνους. Ως τίμιος εργάτης της τέχνης θέλησε να κάνει μια μεγάλη παγκόσμια βόλτα, να περάσει καλά με τα φιλαράκια του, να δώσει δουλειά σε κάποιο κόσμο που μάλλον την έχει ανάγκη, και στην τελική να χαρίσει σε εμάς τους υπόλοιπους το θέαμα και τη χαρά, όπως θα έκανε κάθε ποπ ροκ είδωλο στη θέση του.
Όσο θα συμφωνήσω για τη δύναμη, αμεσότητα, μεστότητα του 3-4λεπτου συνδυασμού φωνή-στίχος-μελωδία-άντε και ρυθμός (ο ίδιος ο Χατζιδάκις το έχει πει ότι όλα τα υπόλοιπα δεν είναι παρά Ηχητικοί Αυνανισμοί) άλλο τόσο υποκλίνομαι στην ευφυία που μπορεί να ξεσκεπάζει ένα ανάλογης διάρκειας και έντασης ινστρουμένταλ, έτσι και δεν εξαιρώ σε καμία περίπτωση τη ΜΟΝΑΔΙΚΗ Τζιοκόντα του προαναφερόμενου.
Δεν μπορούμε μέσα στην άγνοια μας να θεωρούμε τους πάντες πρωτοπόρους της ηλεκτρονικής μουσικής, όταν πίσω από το παραβάν ίσως (εθελημένα) κρύβονται θαυμάσιοι εγκέφαλοι και προσωπικότητες. Μπορούμε άραγε να διαχωρίσουμε τη δύναμη του μάρκετινγκ-μάνατζμεντ και των προσωπικών φιλοδοξιών του εκάστοτε καλλιτέχνη από το ουσιαστικό επιτεύγμα σε καλλιτεχνικό επίπεδο. Για να γίνει “καθαρή απόσταξη” του τελευταίου, πρέπει να να αφήσουμε τον χρόνο να δράσει.
Έργα καλλιτεχνών όπως του Γάλλου, ίσως να μην μπορούν να κατατάσσονται στο επίπεδο των Μπαχ, Μότσαρτ και υπολοίπων κλασικών από άποψη καθολικής συμμετοχής-συνεργασίας μουσικών και πραγματικά ζωντανής και φυσικής μουσικής. Είναι σίγουρα πιο εύπεπτα και απλοϊκότερα, πολλά από αυτά μπορούν να σταθούν καλύτερα μόνο ταυτόχρονα με την κινηματογραφική εικόνα για την οποία δημιουργήθηκαν να υποστηρίξουν. Όμως, η ιδιαιτερότητά τους από κατασκευαστικής-συνθετικής σκοπιάς, ο συνδυασμός των ιδιόμορφων μέσων αναπαραγωγής και οι ακουστικές δυνατότητες που αυτά παρέχουν, έχουν δημιουργήσει ένα κοινό. Όχι τυχαία. Αφού έχεις απήχηση σε τόσο κόσμο στα 70’s προφανώς έχεις εκφράσει την πραγματική ανάγκη των πολλών για αλλαγή-εξέλιξη στο μουσικό ύφος της εποχής. Μνημειώδεις οι δίσκοι από καλλιτέχνες όπως Vangelis, Kitaro, Klaus Schulze, κ.α. πολλούς.
Τα δύσβατα μονοπάτια του ακαδημαϊσμού χωράνε λιγότερους και δυστυχώς για πάντα άγνωστους στους περισσότερους, πόσοι από εμάς καταννοούν πλήρως αυτό που έκανε ο Iannis Xenakis και πόσοι μπορούν να θεωρήσουν “ευχάριστα” και “χρήσιμα”, αμπιεντοειδή κατασκευάσματα όπως π.χ. το πρόσφατο των πρεσβύτερων “László Hortobágyi, György Kurtág jr. & Miklós Lengelfi – Kurtágonals”, τα οποία είναι τόσο δύσκολο να ερμηνευθούν για το απλό κοινό όσο και ένα κλασικό δημιούργημα. Η πλειοψηφία δεν θα πλήρωνε ποτέ για να τα αγοράσει, πόσο μάλλον να είναι ανεκτική στο να τα παρακολουθήσει ζωντανά. Ιδιαίτερα σε περιόδους όπου όχι μόνο το λαϊκό πνεύμα και η πολιτιστική αντίληψη υστερεί εξελικτικά, αλλά και οι γενικότερες οικονομικές συνθήκες είναι επιβαρυμένες.
Ο άνθρωπος έχει δημιουργήσει διαφορετικές μουσικές για να συντροφεύει με ανάλογη επιτυχία κάθε δραστηριότητα της ζωής του. Κάθε είδος και subgenre επιτελεί ένα συγκεκριμένο σκοπό. Η βραζιλιάνικη samba και τα απαγορευμένα ρεμπέτικα είναι τόσο απαραίτητα όσο και το Stabat Mater του Pergolesi.
Πότε θα σταματήσει η πειρατεία?
Όταν θα γίνουμε αταξική κοινωνία.
Πότε θα γίνουμε αταξική κοινωνία?
Όταν θα εκλείψει η ανάγκη για πειρατεία.
Την καλησπέρα σε όλους και φυσικά στον ροκά υπογράφων της παρούσης ιστοσελίδας.
Θα μπορούσα να γράψω ένα κατεβατό……σχόλια,άδικο όμως άνανδρο,χυδαιώδες και άνευ ουσίας.
Ο υπογράφων προτίμησε να στήσει ολόκληρη ιστοσελίδα για να εκφράσει τη δυσαρέσκειά του στον πατριάρχη της ηλεκτρονικής μουσικής,φαντάζομαι τούτο πηγάζει απ τον φανταστικό κόσμο της ρόκ όπου και ζει……δεν χρειάζετε αγαπητέ,μπορείτε να σχολιάσετε τα του οίκου σας αν το θες κι έτσι.
Ενα σχόλιο από μένα όμως:
Τις συναυλίες του Jean Michel Jarre δεν θα τις δει ο αρχαιότερος ροκάς ούτε μετα από εφτά ζωές.
Το γιατί αναρωτηθήτε το και ψάξτε το στην κουλτούρα,στο βάθος,στην ψυχή της μουσικής,,,,,,,,,
Και κάτι ακόμα,στο σπίτι του κρεμασμένου(ροκάδες) δεν μιλάνε για σχοινί(πρέζα).
Φίλε, είσαι μαλάκας, χεχε
Re aderfares an de sas aresi o JMJ mi ton akoute, gamo to gkolo sas, kapious mas ftiahni i mousiki tou, sevastite to opos emis sevomaste oti gamieste me oti ehi makros
Giasou mixalopoule….kai me ta wraia sou!!! Blepw…ere0izeis kai eksapteis opws panta! Nomizw pws einai wra na gurname stis …radiopeiratikes epoxes :). Fak goui ntikt xer pou lew ki egw edw sto amerika
p.s. enas gnwstos apo ta palia 🙂
Αγόρι μου, είσαι μεγάλος παπάρας και ανίδεος. Αλλά, μάλλον, εσύ πήγες Michel Jarre γιατί το ήθελε η γκόμενα και για να γ@μήσεις εκείνη τη μέρα μιας και είχες κάτι χρόνια να το κάνεις, αφού άτομα με την ιδεολογία σου δεν πρόκειται να δούνε γυναίκα ούτε ζωγραφιστή. Είσαι τρελός μαλάκας και απίστευτα γελοίος. Κοίτα, δεν πειράζει κι εγώ εδώ για να σε βρίσω μπήκα γιατί αυτό κάνεις κι εσύ τόση ώρα που αποκαλείς πρεζάκι έναν πρωτοπόρο. Αλλά έτσι σας έμαθε ο Πανούσης και κάθε Πανούσης, κατακαημένα ροκόφιλα -και καλά- “προχωρημένης ατομικής συνείδησης των πάντων” και έτσι κάνετε. Άντε στους τεκέδες σας αγοράκια, να πορώνεστε με κάθε τι “ηχητικά αντιεξουσιαστικό” γιατί τουλάχιστον έτσι έχετε την ψευδαίσθηση ότι είστε κάποιοι.
8a 8ela na simfoniso kai na diafoniso me kapoious…
simfono oti o JMJ eixe tin protoporiaki tote melodia kai kateplikse polous exoun perasei omos ta xronia kai aftos den ekselix8ike opos 8a eprepe me tous ri8mous tis sixronis epoxis..
simfono episeis me to oti itan prezaki…
DIAFONO KA8ETA me ta sxolio kapoiou pou eipe pos oi rokades eixoun sovaro 8ema me tin preza!
opos exoume elef8eria logou exoume kai elef8eria epilogis aderfouli..! afta ta oliga na oum apo enan ”pitsiriko”
Α πάνε τράβα καμμία αγόρι μου να ξαλαφρώσεις
Α και που σαι, κι εγώ ακούω ροκ, αλλά μάλλον είσαι από τους πειραγμένους που καλλάνε με μια μουσική και νομίζουν ότι έγιναν κάτι… ΤΙΠΟΤΑ Ε ΤΙΠΟΤΑ.